måndag 7 februari 2011

Hälsa



Jag får ibland för mig att jag vill vara hälsosam. Det händer sig rätt ofta faktiskt. Då kan det gå så att jag surfar in på adlibris.com, klickar hem följande bok:
 Och sedan provar jag ett recept som ser ut så här:
4 sardiner
1 klyfta vitlök
1 dl olivolja
2 dl rucola
1 kruka basilika
bladpersilja
2tsk dijonsenap
1/2 citron, saften
salt&svartpeppar

Allt mixas ihop till en doftande röra och sedan kan man äta såsen exempelvis med pasta. För att inte bli överdrivet hälsosam stjälpte jag i mig en massa lakrits till kaffet sedan, eller som jag förklarade för min man: jag måste ju äta upp dem så att jag kan fortsätta vara hälsosam i lugn och ro, utan en massa lockande lakrits i närheten.

4 kommentarer:

  1. det där med lakritsen känner jag igen, "måste äta upp så jag kan va hälsosam sen" :D

    SvaraRadera
  2. Tack Pärla för din fina kommentar om mitt engagemang. Vissa får kickar av att hoppa fallskärm o jag får kickar av att förändra saker till det bättre. Hur mår du o bebis? :)

    SvaraRadera
  3. Om du är det minsta lik mig så fyller du sedan på förrådet med godis så att du kan fortsätta att vara hälsosam i lugn och ro och i lagom dos.

    SvaraRadera
  4. Nori, det är just exakt, precis det jag tänkte försöka undvika, alltså det där att fylla på förrådet! :S

    SvaraRadera