onsdag 9 februari 2011

Dagens längtan

Lite glitter och glamour i min vardag är dagens längtan. Sådant brukar leda till att jag färgar håret. Den impulsen får sig dessutom skjuts, förutom av min glitterglamourlängtan, även av alla mammabloggar som jag förirrat mig in på de senaste dagarna. Alla dessa mammor är fina i håret. Mitt eget är för oklippt, för mycket egen färg, för långt, för ofriserat och man kan ju tycka att det är en bisak, en ytlighet att inte bry sig om, men redan på Bibelns tid insåg man att håret är en kvinnas prydnad. Det står faktiskt skrivet så och det tycker jag visar på en djup insikt i det kvinnliga psyket! :)

11 kommentarer:

  1. Jag är så långt ifrån fin i håret man kan bli tror jag! Har inte färgat på över ett år och klippte mig senast i... september kanske. :P

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra att det finns flera oglamorösa mammor... ;)

    SvaraRadera
  3. Ja, usch, allt annat än vacker i håret är jag också. Klippte mig senast strax före flickan föddes och hon blir snart 7 månader...

    SvaraRadera
  4. Blue, men så skönt att vi är ännu flera! :) Vi har helt enkelt annat viktigt för oss just nu. Min flicka är ju förresten ungefär lika gammal som din då!

    SvaraRadera
  5. Ja, visst är de nästan lika gamla! Har följt med din blogg länge, för det är så härligt att känna igen sig i det du skriver när våra flickor är i så samma utvecklingsskede (redan under graviditeten).
    Så har jag också tänkt; har viktigare saker för mig nu än att stirra i spegeln och fixa med håret, men nu börjar det nog vara dags att ta tag i den saken... Så har tösen börjat intressera sig för mitt hår också, hon vill gärna känna och dra i det genast då hon kommer åt, så om det vore lite kortare så skulle hon inte komma åt det så lätt!

    SvaraRadera
  6. Tack gode gud för flätor och hårspännen, kan rädda det mesta;o))

    SvaraRadera
  7. Oh. Tofs är min räddning. Jag borde verkligen ta mig till en frisör :-)

    SvaraRadera
  8. Blue, jo jag minns att du kommenterat tidigare också! Så roligt att du hänger kvar! :)
    Eller hur, Jenny! ;),

    SvaraRadera
  9. Välkommen med i gänget, Livrädd med stil! ;)

    SvaraRadera
  10. Vad härligt att hitta en blogg där inläggen verkar genomtänkta och bra skrivna! Du skriver på ett väldigt enkelt fast ändå nästan poetiskt sätt. Mycket uppskattat måste jag säga! Denna ska jag följa.

    ps. Jag var senast hos frisören 3 månader innan förlossningen. Det måste betyda att det var snart, 7.5 månad sedan. Så nej. jag är inte så snygg i håret :)

    SvaraRadera
  11. Erika, tack! Så glad jag blir! Och wow, jag blir imponerad över att vi är så många som inte är snygga i håret. Det är lite befriande att höra det... ;)

    SvaraRadera