onsdag 21 december 2011

21.12 Älskad

Jag hinner visst aldrig in hit före efter midnatt, alltid lite efter med allt just nu... Dagens uppgift var att skriva om någon som jag älskar.

ibland har jag tyckt att min kärlek till dig är vingklippt
men du tar emot den ändå
du möter mig alltid långt före halva vägen
du går varje steg vid min sida
du genomströmmar mitt liv med en evighetsmelodi
den ska aldrig tystna
och en dag ska jag sjunga den 
utan tvekan
utan sorg
utan minsta tvivel
du är jublet i mitt liv
du är värmen
den renaste glädjen utan bismak
jag kan aldrig utforska dina djup
men du känner alla mina
till fullo 
det är inte främst så att jag älskar dig
även om jag gör det jag gör det jag gör det
men du, du älskar mig
som om jag var den enda
som om dina ögon såg mig när jag ännu knappt var formad
och du där och då började älska mig med en kärlek utan slut
en kärlek som inte sviktar, inte förändras, inte kan manipuleras,
den fullkomliga tryggheten att kasta sig i
och du finns där
alltid
jag 
älskar
dig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar