tisdag 11 september 2012

På prov

Det är en spännande natt i natt. Min lilla, lilla flicka sover för första gången i sitt liv i eget rum. Jag säger att det är bara på prov. Åt mig själv alltså. Om jag måste springa mellan rummen mera än två gånger i natt så kanske vi väntar ännu en tid. Det här barnet hör nämligen inte till den grupp barn som sover hela nätter. De senaste veckorna har hon inte heller sovit i egen säng, så jag vet inte varifrån impulsen kom att plötsligt fråga henne om hon ville sova i eget rum. Hon var väldigt mycket med på noterna till en början, men protesterade bestämt och ganska oroligt när jag började smyga mig ut ur rummet. Sömnen tog ändå överhand så småningom och hon har vaknat bara två gånger efter det, vilket är helt normalt i detta hus. De nattliga uppvaken brukar börja där runt 01.30, så få se hur det blir i natt. Min gissning är att det ligger två personer i E:s rum på morgonsidan och bara en i den stora sängen.... Men vi får se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar