torsdag 26 maj 2011

Kajsa Kavat

Lilla flickan och jag har varit i storstaden idag. Satt med en massa andra mammor och flera riktigt små bebisar i köpcentrets skötrum och kände tacksamhet i hela kroppen. Tacksamhet över att jag fick inträde i den världen till slut. Tacksam över att jag också har fått sitta med ett riktigt litet knyte vid mitt bröst. Tacksam över att mitt lilla knyte nu är så sprudlande, stark och livlig, ingen liten bebis mera, utan en liten flicka. "Tomera" som vår finskspråkiga granne sa, det betyder ungefär käck på svenska. Och det är just vad hon är, en riktig liten Kajsa kavat (fast hon heter verkligen inte Kajsa).

3 kommentarer:

  1. Tacksamhet är en bra känsla. Roligt med kavata Kajsor också! :)

    SvaraRadera
  2. Grattis på morsdagen!
    Kramar
    "Tonci"

    SvaraRadera
  3. Eller hur, Criss?! :)
    Tack, Tonci!

    SvaraRadera