fredag 8 april 2011

MAT!

Jag har ett behov av god mat. På riktigt alltså. Jag blir ledsen och håglös om jag bara måste äta sånt som man tuggar och sväljer för att man nu måste få näring i sig. Jag lovar att det inte handlar om att hänga på mattrenden, jag har varit sådan här redan från början, långt innan alla började köpa flingsalt och glansiga matmagasin. Ikväll blev mitt matbehov mättat av en risotto med bland annat rökta musslor. Till detta en sval Riesling. Och flickan min somnade utan kvällslurksammningen (fint ord, va?!) ikväll!

4 kommentarer:

  1. Åh! Och jag som hafsade ihop en råkosttallrik i brist på tid, ork och råvaror avundas dig. Avundas. Men imorgon kanske det är min tur att äta riktigt gott?

    SvaraRadera
  2. Rökta räkor, vitlöksaioli, nybakt bröd och så vitt vin på det. Jo, man kan säga att lördagen kompenserade fredagen.

    SvaraRadera
  3. Jamen, där ser man! Min tur att avundas lite! :P

    SvaraRadera