onsdag 1 augusti 2012

Festmånad

Jag höll på att skriva att juli går mot sitt snabba slut, när jag plötsligt drabbades av insikten att juli redan kom och gick. Därför kommer här julis fem fina:

1. E:s 2:a födelsedag, en festlig och glad dag. Flera gånger under veckan som föregick den stora dagen fylldes jag av en innerlig tacksamhet över att jag fick bli mamma till E.
2. En oväntat rolig abi-träff i hemtrakterna. Människor som jag inte sett, som inte sett mig, på 20 år och som man antagligen inte kommer att träffa de närmaste 20 åren heller, ändå en varm och hjärtlig stämmning. Lite nyfiken, mycket öppen.
3. Kära vännens 40-årsfest. Hon blir bara vackrare. En av de bästa egenskaper hon har är att hon lockar fram också mina vackraste sidor.
4. Kusinträffen, som också den var oväntat rolig. Skulle inte ha känt igen en del av mina kusiner om jag bara råkat möta dem någonstans. Intressant.
5. Gårdagens spontanutflykt med båt, ut till sol och sand. Havet som bredde ut sig åt alla håll. Värmen som spred sig i kroppen, tills den kändes alltigenom stark och glad. De vackra barnen, vännernas och vårt eget, som lekte av hjärtans lust. De söta jordgubbarna och sedan som kronan på verket, en dotter som somnade 18.30!

2 kommentarer:

  1. Hurra i efterskott för din lilla E! Min fyller två om drygt en vecka. Knasigt vad fort tiden går.

    SvaraRadera
  2. Tusen tack! Gch visst, det är helt ofattbart det där med tiden... Grattis även till din lilla och till hennes föräldrar!

    SvaraRadera