måndag 28 maj 2012

Äntligen

Så mysigt det känns att slå sig ner vid datorn och alla bloggar igen. Och så enkelt det är att kolla upp olika saker och sköta ärenden när nätuppkopplingen fungerar även här hemma.

Snubblade över en sång med rubriken "Bön är mitt hjärtas modersmål " idag. Jag tyckte att det lät så rätt, så gott, så skönt, så det som jag innerst inne vill, att jag avslutar dagens inlägg med att citera sången, men det är framförallt rubriken om tilltalar mig.

Bön är mitt hjärtas modersmål,
bär varje suck till himmelen.
Längre än något annat når, når den,
och Gud, 
du känner den. 
Sucken förstår du, varje ljud.
Sucken, som rör ditt hjärta, Gud.

Den suck som inte funnit ord
bär jag, i Jesus, fram till dig.
Att du är lyhörd, du är god, 
tror jag vill ge ett svar till mig.
Och, trots mitt knappa ordförråd,
svarar din kärlek full av nåd.

(Charles Wesley, tolkad av Tomas Boström)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar