fredag 17 juni 2011

Ännu en dag

Ibland kommer det flera fina dagar i rad, som söta smultron på ett strå. I goda vänners lag är det som om solen skulle lysa ännu varmare, blommorna dofta ännu ljuvligare och gräset kittla ännu mera behagligt under bara fötter.

Lilla e mådde däremot inte så bra på grund av gårdagens ettårskontroll med tillhörande vaccination. Stackars liten har en stor, röd och varm bula på injektionsstället, och feber. Rådgivningstanten kommenterade Lilla e:s personlighet med orden: "det där är en stark och bestämd liten person!" Det hade hon nog alldeles rätt i. Jag tror att bland mina första intryck av Lilla e, när hon kom för snart ett år sedan, var just det bestämda draget i hennes ansikte. Hon är ingen vän, liten, blekrosa Linnea, som växer stilla i skuggan, snarare en sprudlande, färggrann...ja, jag vet inte riktigt, jag är inte direkt en blomsterkännare. Kanske ni har förslag på fina och färggranna blommor?

6 kommentarer:

  1. En starkt doftande, ordentligt utslagen lilja kanske?

    SvaraRadera
  2. Ja, jag funderade också på en lilja, en vit och vacker, men tror den är för stor. Kanske en glatt gul ringblomma?

    SvaraRadera
  3. Ringblomma nu, kanske lilja sen? Annars tycker jag pioner i någon stark, härlig färg är fascinerande också. Mjuka men klart iögonfallande.

    SvaraRadera
  4. Låter bra med bra dar på strå't! Vet du, jag öppnade kommentarsfältet för att föreslå ringblomma jag med! :) Fast lila!

    SvaraRadera
  5. JA! Pioner är underbara, så ringblomma eller pion, definitivt... :)

    SvaraRadera