onsdag 31 oktober 2012

E

Häromdagen hittade jag två, nätt och jämnt framstickande, nya tänder i husets sötaste mun. Kanske förklarar en del... Samma dag fick jag också höra de mysiga, gosiga, fina orden: "jag tycker om mamma", uttalade med eftertryck och värme i blicken. Om jag hade valt annorlunda den förmiddagen och gjort som jag först hade tänkt, det vill säga uträttat ärenden på stan, hade jag kanske missat den lugna stunden på soffan som gav plats för orden som värmde en ganska trött mammas själ och hjärta.

Jag har nästan varje dag några roliga repliker på lager att citera för min man när han kommer hem. Eller vad sägs om exempelvis denna klokskap:
"De for in i magen tillbaka. Magen behöver plommon" (sagt efter ett toalettbesök som inte gav önskat resultat).






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar