tisdag 17 januari 2012

Hemma igen

Den första dagen tillbaka hemma efter en längre vistelse hos mina föräldrar och syskon är alltid lite jobbig. Både jag och lillan är gnälliga och oregerliga. Någonting saknas. Men redan mot kvällen börjar lugnet igen infinna sig och idag har vi haft en riktigt bra dag, trots att vi båda är rejält förkylda. Jag kände en plötslig längtan efter att begrava händerna i en pösande deg så vi bakade morotssemlor, jag och min lilla medhjälpare. Hon åt deg och semlor med stor lust och jag bakade med lika stor lust. Imorgon kommer jag att få ett par timmar egentid, vilket gör mig alldeles ställd. Vad ska jag göra av den tiden? Det finns så mycket jag borde och det finns så mycket jag behöver, som fungerar bäst utan lillan. Kanske det blir en stilla stund på ett café. En reflekterande stund med dagboken, en möjlighet att samla tankarna, vända blicken uppåt och inåt. Det skulle också vara underbart att städa utan en liten medhjälpare, men det är kanske ändå inte mitt mesta behov.... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar